image-320229-man-cover-face-using-paper-450w-1294887052-c20ad.jpg



GEDRAG



De omgangsvormen en manier van handelen die voortkomt uit het geheel van gedragen waarden die de organisatie vooropstelt.

Omgangsvormen zijn krachtgericht. Medewerkers tonen steeds een begripvolle en vriendelijke houding naar anderen (klanten, leidinggevend kader, personeel). Deze manier van omgaan met elkaar zorgt voor een krachtgerichte organisatiecultuur.

Met andere woorden: Walk the talk!




WERKWIJZE

Voor het bepalen van gedrag van de medewerkers binnen de organisatie geven we je enkele inspirerende vragen mee om je op weg te helpen. In feite is het een spiegel van organisatiebekwaamheid op individueel niveau


Wat doe ik?

Welk gedrag tonen wij?

Op welke manier geven jullie ruimte aan jullie medewerkers om  te kiezen voor zijn of haar persoonlijke ontwikkeling?





OEFENINGEN

We selecteerden voor jou enkele oefeningen waar je zelf mee aan de slag kan om samen met je team of met individuele medewerkers omtrent gedrag te werken.

Toch nog extra inspiratie en ondersteuning nodig ga naar onze trainingen en aanbod procesbegeleiding

image-318071-elevator_pitch-45c48.png
driehoek
verbinding maken tussen talenten, competenties en jobverwachtingen
image-318813-ik_wij_het-c51ce.w640.png
TMA performance matrix
reflectietool ontwikkelbaarheid van talenten
image-319580-ingevulde_kwadrant-e4da3.w640.png
KERNKWADRANTEN
medewerkers krijgen zicht op kwaliteiten en uitdagingen



ENKELE VOORBEELDEN
image-319820-jbc-d3d94.png


image-319822-combo-c51ce.png


image-319821-logo_velo_wit-c20ad.png


Wanneer een leidinggevende zijn kwetsbaarheid kan laten zien, groeit het respect van zijn medewerkers en is er meer begrip voor bepaalde, ook meer moeilijke, beslissingen.


Als leidinggevende trek ik minder hard, laat veel meer uit de teams komen. Zit meer achteruit en geef meer tijd en ruimte aan de teams en begeleiders zelf. We stellen nu veel meer vragen en gaan geen tekst en uitleg meer geven in teams. Wij stellen iets voor en vragen medewerkers om daar naar te kijken vanuit hun eigen krachten. Ook voor de zaken die zij niet kunnen of zien zitten vragen wij; “wat stellen jullie voor” wat zou je kunnen helpen? Wie kan er ondersteunen heeft die kracht wel?.



Ik geef geen oplossingen. Mensen moeten zoeken wat er bij hen past. Natuurlijk breng je iets in;, maar wij nodigen teams en begeleiders zelf na te denken over wat werkt er voor Julie in de toekomst. Waar willen jullie naartoe?